Tuesday, July 7, 2009

untukmu teman,

Andai kalian tahu isi hati ini pasti tiada lagi tanda tanya. Sahabat aku butirkan setiap yang terbuku dihati dalam kelam. Agar kalian faham walau sekelumit isi hati. Sesungguhnya, yang ternyata di telefon bimbit, di nota, atau pun semua yang nampak nyata itu tidak menggambarkan yang tersirat. Aku menginginkan pendamping yang faham akan diri ini. Teman yang mampu mengukir senyuman dibibirku. Sahabat yang bisa nampak akan setiap tangis hatiku. Sahabat aku menghulurkan tangan ini buat kau sambut. Mengharapkan daku mampu menolong setiap saat kesusahanmu. Semoga aku boleh membungakan harapan yang ada dalam setiap impianmu.

Sahabat, aku akan bersamamu, disampingmu. Aku akan sentiasa membuatmu dalam sakinah. Kedinginan hati. Biar wujud qalbu salju sakinah. Aku sentiasa menyimpan sesuatu. Biar pendam dala kalbu. Semoga harapan itu menjadi debu. Dan akhirnya terbang bersama bayu.Mengharapkan harapan itu singgah di awan dan menjadi cermin dunia. Agar bila aku kesepian nanti, aku mampu melihat ke awan dan tersenyum melihat harapan tinggiku masih di situ.

No comments: