Thursday, July 9, 2009

Jual Top up boleh kaye???

Industri MOBILE telah membawakan satu teknologi yang sangat berkuasa iaitu Sistem Pesanan Ringkas atau SMS, Statistik hasil kaijian Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia menunjukkan lebih dart 20.5 billion SMS telah dihantar dalam tahun 2008.

Merujuk kepada statistik yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia juga, pada suku ke-4 bagi tahun 2008 sahaja, terdapat lebih dari 27.1 juta pengguna talian mudah alih dan hampir 80% daripadanya adalah pengguna prabayar (prepaid).

layari- http://Prepaid4U.Net/?id=helmiwafie


Jadual Survey Pengguna Handphone 2009

Ternyata pengguna handphone telah meningkat sebanyak hampir 4 juta pengguna baru berbanding suku ke-4 tahun sebelumnya. Bayangkan gandaan potensi di dalam perniagaan ini!

Di akui perniagaan telekomunikasi kini menjadi perniagaan yang sangat menguntungkan. Anda pasti banyak melihat rancangan-rancangan yang menggunakan sistem Undian SMS, langganan SMS (contoh: type CINTA dan hantar ker bla.. bla.. bla... untuk mendapat tips-tips bercinta) dan berbagai lagi. Dan selama ini, kita hanya menjadi pengguna yang dimanipulasikan oleh syarikat-syarikat besar untuk mengaut keuntungan jutaan ringgit. Kenapa tidak kita sama-sama memperoleh manfaat dari senario ini?

layari- http://Prepaid4U.Net/?id=helmiwafie

No comments: