Thursday, August 20, 2009

Berakhir kejapla...

Salam...akhirnya Alhamdulillah! Setelah agak berkurun lamanya aku berusaha dan akhirnya semalam tanggal 19 ogos bermula satu kisah baru. Kisah ape??? Itu yang kite tak tahu... NI lah nak cerite hari Isnin lepas. Satu 'calling'. " Boleh tolong saya. Jumpe di JIP". La ape plak. Die suruh jumpe mase rehat. Aku pun bergegas ke Aida( sebuah cafe=makan2). Lepas tu aku pun menapak kesana. " Tolong saya malam ni." Adey tolong ape ek? Pukul 9mlm seperti yang dijanjikan.( Mcm date la plak). Pergi ke JIP menaiki sebuah Wira( sejenis kereta). Bersama dalam kereta seorang laki2. Anak??? Dah kahwin???( gosip ala melodi). Die ni pompuan ke laki2. Dirahsiakan." Buat homepage " Owh sonang jo. Aku ingatkan homepag tu cam blogla. Jadi aku pun masuk la blogger.com. Tetiba lelaki itu (yg seorang lagi), hulurkan sehelai kertas. 'Assignmnt'PJJ Upm...huh? Pengendalian homepage. Ape bende lak ni...blog ke website homepej tu. Aku 'blur'. Die sebut gak t35. Tucow...ape tu? haaa...aku pun masuk satu2. Tucow tu website nak cari software. T35 tu host untuk para pengendali website la...emm. Nampak klu sikit. Aku belek2 buku tu. Netscape. Setahu akula netscape ni browser macam mozilla tu. Tapi sebab tak berape sure aku pun amek keputusan 'download' dari internet. Ingat dapat memudahkan cara nak buat homepej tu. Malam tu lepas pekena milo ais dan roti sardin balik ke bilik 'download'. Setelah berhempas pulas akhirnya berjaya 'download'. Melihat ke dalam bku mencari cara membuat homepej. Sah! Website! Cara membuat html. Bapak susah giler...Aku raselah netscape tu software untuk memudahkan cara wat website. Aku install. Agak gila malam tu. Jam pukul 2.00pagi. Seorang teman datang. Baru pulang dari membuat arca. Susah woooo..buat website.

No comments: