Sunday, June 13, 2010

jauh pandang..jauh lagi kamu fikir... Part 2

sambungan citer semalam wei..huhu~ nanti dulu..ok kan warna nie..aku " try to make it bright' sket..baru la ' happening' kan.. sebenarnye tgk blog beberape org nie aku berkenan la plak tgk ' kaler' mcm2 die gune..maka aku pon buat...haha..tiru cara jepun taw nie... sambung la ye..semalam aku depan SOGO kan...setelah merancang akhirnya aku pon meneruskan langkah kembali masok ke dalam SOGO tu...pergh..mmg ramai akak2 dan mak cik2...terus kakiku menaikki tangga yang bergerak sendiri menuju ke Father Day nye tempat..tingkat berape tah..dipendekkan citer aku pon beli lah..suar jean JEEP ...pukul 1230.. aku terus melangkah keluar...ke jalan TAR..macam biase kelibat beberape orang ' brader' sedang sibuk memasang khemah dan kelibat mak cik2 dan akak2 juga sedang sibuk membeli..aku pon try la tgk baju kat situ..pendekkan cite beli la dua helai..harge?? rahsie r..haha....owh kena pegi KLCC nie..janji ngan matno...so aku pon meneruskan langkah menuju ke Monorel Medan tunku..dan tiba2 hujan la pulak...ape cerrr...aku berlari masok ke MJ...haa?? ape tue? tue la MAJU junction MAll..Sepi jek...owh sebelum tue aku lupe..aku duduk dengan PErtama la...menunggu hujan reda...pastu baru la masok MJ...masok tandas jap..seyes kotor..tahap 'bustand' la..haha...lepas tue aku terus la ke monorel Medan Tunku dengan hujan renyai tu..




Sampai je kat MOnorel Bukit Nenas..masih hujan..arghh,,..susah la mcm nie..matno sekarg part time keje parkson..short sem..kalo tempat aku blaja kt KL pon da keje kot...haha...aku pon terus melangkah dalm renyai hujan tersebut..tak tahan..basah karang..maka aku berhenti kat depan Hotel Maya tu..kebetulan ade sorang pakcik nie..duduk..hulur Rokok kat aku..(rokok dalam plastik saki baki yg die kutip)...aku buat xtaw je..tapi memang agak pelik...kesian pon ade...da agak tua jd mcm tue..keje kutip sampah..hisap rokok baki orang..nasib...moga aku xjadi macam tue...hujan renyai td semakin reda..aku terus berjalan..kali ni bertembung dengan pelancong dari cina kot...kebetulan lalu dihadapan Pusat Pelancongan Malaysia memang ramai la..niat aku memang nak tunggu hujan berhenti..tapi tgk Mat salleh buat dek jek jalan aku pon 'join' la..haha....tak tahan..basah nant..aku berhenti di hadapan BSN..kegemaran budak2 kat lipis...tiap awal bulan jek kot..huhu...setelah menempuh hujan renyai yang mencabar aku pon sampai ke SURIA KLCC..memang ramai..dari rombongan budak tadika, rombongan Cik Keah dan rombangan afrika...memang ramai..ape la ade pada KLCC..cantik kot...





Masuk je KLCC aku terus ke tempat bersidai..menunggu jam 2 matno abes keje..haha..nak makan MCd...matno blanje...dari tempat bersidai tu aku nampak la pameran DUNHILL..bukan rokok..tpi perfume da..mmg febret aku perfume jenama nie..tapi fulus tarak..so..tengok je la...


tiba2 matno datang..da kurus...hahaha..dulu gemok...matno blanje mCD..die pon ok..aku ok je la..dapat mkn free..huhu...aku 'order' menu yg free glass World Cup tu taw..da dew dua..satu rumate aku bagi..huhu...lepas makan aku pon..balik semula ke SOGO dan terus ke Sentul pergi rumah kakakku lagi satu~~~xde la jauh sangat..tapi penat la jugak...

No comments: